Alla inlägg under augusti 2007

Av zandra - 28 augusti 2007 15:33

Tiden går, det blir mörkare och mörkare, och kallare och kallare. Deprimerande såhär i början, men underbart när jag vant mig. Kvällarna går åt till en eller två filmer mest varenda dag, what to do liksom? Jag är för trött, för seg, och mår inte helt hundra. Hon tyckte jag såg bekymrad ut idag, och det är jag. Det är klart jag är. Det är jobbigt. Tårarna är så nära hon ser på mig sådär.. Jag vet ju att hon kämpar...


Jobbet rullar på, men jag är rätt ointresserad. Saknar inspiration. Det är höst, sjukhuset gör mig sjuk och jag vill bara sova.


Mitt liv känns bättre nu när Nettan är en del av det igen. Jag pratar på, berättar allt, och lyssnar på allt, precis som det var. Det känns inte ens att det varit som det varit. Och det gör mig glad, med henne delar jag så mycket, har alltid gjort det. Det finns saker som är Nettansaker! Sånt som bara Nettan förstår, eller som jag i alla fall bara vill dela med Nettan. Som det, tyvärr, inte känns som någon annan vän skulle förstå på samma sätt. Jag och Nettan. Svart och vit.



Nu kommer snart min älskling hem. Han får mig att känna trygghet. Ibland känns det som att sitta hos en psykolog här hemma. Jag ligger på ena sidan soffan och berättar allt jag känner om allting just nu, han sitter på andra sidan med datorn i knäet. I och för sig spelar han fotbollsspel, men han lyssnar, kramar på mig när det är jobbigt och han älskar mig! Och jag älskar Johan också! Egentligen vill jag nog inte att han ska fråga så mycket heller, han får gärna låta bli att lyssna också, för jag vill inte ha ett samtal om det, jag vill inte prata om det, jag vill bara berätta. Och det gör jag.


Deprimerande läsning  idag kanske, det låter nog lite värre än det är också, jag har inte tappat något hopp och jag har inte slutat tänka positivt.


I morgon ska jag klippa mig och färga håret.

Av zandra - 22 augusti 2007 13:08

Jag är en levande zombie idag. Dagens planer, som egentligen inte existerar nu för tiden, går inte så bra. Vaknade i morse för femtielfte gången sen jag la mig igårkväll och insåg att jag inte skulle kunna jobba, jag är för trött, seg och slut.. Smsade till mor att jag inte kommer idag och somnade om.. Innan jag somnade radade jag upp dagens planer i huvudet och det lät jättebra! Jag tänkte göra teori, diska, plocka ihop här, göra pannkakor och se om det fanns nån tid ledig för att tvätta. Och ja, tvätten är i full gång, har slängt in det jag tvättat i torkskåp och i torktumlaren och väntar på att det ska torka. Men resten? Nej, jag fungerar inte idag... Hoppas på att piggna till så lite teori blir gjort i alla fall..

Nettan ska komma och göra mig sällskap, ska möta henne strax. Jag är trött och less och tankarna kan inte slita sig från en sak... Det är jobbigt.

Äntligen snart helg. Den är som vanligt efterlängtad och välkommen.

Av zandra - 20 augusti 2007 14:53

På min låda stod det att jag skulle uppdatera bloggen 14.40 idag men jag glömde nog skriva "med risk för en del ändringar".. Hur som helst, Hej!


Livet går vidare. Först en dag sen en till. Åsså efter det ännu en och så fortsätter det. Dagarna innehåller samma ingenting varenda dag och jag är fortfarande less.


Hade en jättemysig dag med Nettan, i lördags borde det varit? Vi åt mat tillsammans hon jag och johan och sen satt vi på balkongen och pratade och fortsatte prata när jag gick med henne en bit påvägen hem, och när vi satt flera hundra år (ingen aning om hur länge) på en parkbänk och pratade om allt och ingenting, precis som det var förut. När vi blev vänner igen trodde jag inte att det någonsin skulle kunna bli som det var, utan att vi helt enkelt bara inte var ovänner längre, hälsade på stan och thats it! Men jag har haft tur, för precis den Nettskilajnen jag hade innan vi slutade prata har jag återigen fått tillbaka! *kärlek*


Annars då?... Har ju iofs inte uppdaterat vems bebisen är som jag pratat om! Jo såhär var det. Jag och Tina skulle denna sommar lära oss att dricka vin. Vi skulle sitta långa kvällar in på nätterna på min balkong och dricka vin och prata. Första lektionen bokade vi in och Tina kom med vinflskan och jag hällde upp. Tina flinar mest och jag tycker också det är rätt komiskt för vin är ju faktiskt inte gott!! I alla fall inte de viner jag smakat... (okej på fyllan går det ner enkelt men inte innan) Sen säger Tina: "Du, jag måste berätta en grej.. Jag är gravid" Whaaaat? Ja tack och hej med det vindrickandet du! Det började regna när hon sa det, och hon satt precis här där jag sitter nu. Jag visste inte om jag ens ville tro att det var sant, Min Tina? Ska få en bebis? Nejdutack. Inte utan mig. Men jo, så är det, och bebis växer och knakar och ställer till oreda i mammas kropp. Jag är så glad för din skull Tina! :) Som ni har längtat!! Eftersom Tina har sniff-förbud från och med den dagen den lill* tittar fram så känns det ju helt klart som att jag har företräde. Jag är redan kär i bebisen! :)


Fick även en bebis idag på kärvens förskola. Mimmi kom och skulle lämna sin Nathalie på dagis, och hade med sig Hanna, det lilla nya tillskottet i familjen. Jag sa att hon stod farligt nära men hon sa bara att hon inte gjorde det. Mamma påpekade att risken fanns att jag skulle kidnappa henne, då gav hon Hanna till mig. Haha, tänk om hon visste att jag inte är att lita på... :P Fick i alla fall kramas lite med henne medans Mimmi hjälpte Nathalie av med kläderna så hon skulle vara klar för sin dag på dagis... Men tråkigt nog fick jag lämna tillbaka henne innan vi skulle fara.. Attans, där hade jag min chans =)


Nu sitter jag och väntar på att Johan ska komma hem, fick pengar idag från telia som jag tänkte vi kunde hämta ut, mina 8 kronor på kontot verkar inte öka hur mycket jag än bönar och ber, så jag kan ju alltid hämta ut dom 550kronorna så får jag känna mig liiite rik såhär innan lön... :)


Ljusbokningarna börjar komma in också.. Har tre stycken i september nu, det känns jättebra!! :) Fler som är sugen så skicka bara ett meddelande!


Nåja, det får räcka för idag. Ska kolla om det möjligen finns nåt att äta..

Pussåhej


Jag älskar min Johan!

Av zandra - 16 augusti 2007 15:09

Ja, en uppdatering då...


Inte mycket händer. Jag försöker kämpa på med teorin och det går stundvis bra, hoppas på att snart få göra skrivprovet.


Fick även min efterlängtade telefon igår, och gissa om jag blev lycklig? Helt sjukt glad bytte jag kort och slog på den för att mötas av en konstig text och inget hände... Ringde sonyericsson och det visade sig att det var nåt fel på den... SUCK!! Så nu ska jag skicka tillbaka den till butiken i Mamlö och sen ska jag vänta på att få en ny.... Less less less....


Det måste seriöst hända nåt roligt snart... Jag är less, har ont i hela kroppen och mår allmänt konstigt.. Ingenting känns roligt och allting går mest bara dåligt... Någon som ska hitta på nåt roligt snart så man kan haka på och hitta på något????? Jag behöver en jävla massa sömn och sen nåt roligt att göra så livet känns lite mer meningsfullt igen...


Satt hos Nettan igår och pratade... Lite uppdateringar sen vi slutade prata för en evighet sen... Det känns bra, jag har saknat en vän som dig!



Nej nu ska jag lägga mig här på soffan och göra ingenting en stund innan jag ska laga mat till Johan kommer hem... I morgon har jag och min älskling varit tillsammans i 8 månader... Tiden går fort när man har roligt =)


(Jag vill ha hus!! Jocke och Susanna får juuuu.......)

Av zandra - 13 augusti 2007 10:41

~*~

Om en person ignorerar dig eller inte lyssnar på dig
så behöver det inte bero på att den personen inte tycker om dig
utan det kan helt enkelt bero på att den personen har lite ludd i örat

~*~




Av zandra - 12 augusti 2007 13:29

Jahapp, ny dag då. Gick inte jättebra med teorin idag men jag är helt sjukt trött... Så jag kämpar vidare ikväll när pojkarna kollar på fotboll eller i morgon. Då ska även en repetition göras...


Johan åkte å fiskade så jag sitter här å väntar på att han ska komma hem igen.. Sen ska vi till mamma å pappa å äta middag och tårta, det är ju pappas dag idag! Grattis papps!


Häromdagen var jag ute å fiskade! Vi åkte till Lars och Anneli i mosjön, åkte ut på sjön å fiskade lite. Först fiskade bara dom andra, men det var så tråkigt att bara kolla så jag provade lite jag också. Fick faktiskt några fiskar. Lars och Johan fick plocka av fiskarna, för det gör jag inte själv, räcker med att jag faktiskt fiskar! Fick även några sällsynta trassel på linan, vilket ena gången ledde till att vi fick kapa den lite, men vad gör väl det? =)


Hmm, i övrigt har det inte hänt så mycket.. Jag har bakat å städat massa.. Fast städningen tycks aldrig riktigt bli klar.. Men vad gör väl det? Det finns så mycket andra roliga saker att ägna dagarna åt =)


Nej om man skulle ta å piggna till lite nu.... Hejsvejs!

Av zandra - 9 augusti 2007 08:28

Usch så less jag är nu. Idag blir det ingen lång dag på jobbet.  Har ont i hela kroppen och mår konstigt...


Har gjort lite teori, 66/70 blev det idag, det går bättre och bättre! Men jag blir arg på frågor som inte är formulerade på ett tydligt sätt. Som en fråga om pensionärer i trafiken.

Vad kan försvåra mest för äldre människor i trafiken?

Ett av svaren är solklart fel, "De saknar oftast körkort".. För det har ju ingenting med saken att göra. Men de andra två, "De har liten förståelse för dagens trafiksituation" och "Som gångtrafikanter är de ofta tvingade till ett långsammare tempo" det tycker jag mer eller mindre stämmer båda två!


Nåja, det blir en repetition innan jag åker hem idag i alla fall.... Hoppas på att få boka provet så snart som möjligt så det känns som jag har ett mål, just nu går det så segt....


Igår var vi hos André och Thessan på filmkväll. Såg en skum film, men det var trevligt! =) Det ska vi göra om snart!


Jag älskar min Johan!


Nej om jag skulle ha varit å köpt en macka kanske.....

Vi hööörs.

Av zandra - 7 augusti 2007 08:57

Ny dag, nya möjligheter, nya krafter.. Sitter med den där *svärord* teorin idag igen. Men skam den som ger sig.. Jag SKA klara det! Kanske tar en sväng till körskolan efter lunch idag och ger mig på en repetition igen, för att se vad jag behöver öva mer på. Det har stått så stilla ett tag igen pga av semestern bland annat. MEN NU SKA JAG KÄMPA! Bra va, mamma?

Som Lars Winnerbäck sjunger så fint;

"den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp..."


Kul att ni gillar att jag bloggar i alla fall. :) Det ger mig lite lust att skriva.


Igår var jag med Johan till Orrviken och kollade på när han å massa andra pojkar spelade fotboll. Jag var med så långt att min älskling gjort ett mål och det andra laget ett, men tydligen blev det 3-2 till Johans lag. Bra, men jag är nog inte så värst insatt i det där...


Idag händer det lite mer. Johan och hans farfar släppte av mig strax efter 7 på jobbet och drog sen vidare till landön för att fiska hela dan å en stund till misstänker jag.. Själv ska jag kämpa lite till med teorin, sen luncha med min sötaste Tina, sen kämpa lite mer med teorin och sen åka hem för att förbereda middagen, jag och syster ska äta pastasallad.


Sen i morgon blir det sluta tidigt och bege mig till mor och far där dom med hjälp av min älskling ska riva en vägg och få större vardagsrum. Tänkte äta lunch där och se hur det går för dom.. Sen på kvällen ska vi till André och Thessan på filmkväll, MYS!


Ida ska jag träffa nån dag också, kan du på torsdag tro? Det blev så mycket helt plötsligt... :/


Såg i ÖP att det var en kille som blivit tagen för rattfylla vid 17-tiden igår i centrala lit. Varför blir jag inte förvånad...?


Ja, teorin var det....Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards