Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Mycket att göra

Av zandra - 20 september 2007 14:44

Hej. Jag har mycket att göra. Och jag veeet att ni sitter och flinar nu, jag har väl aldrig mycket att göra? Aldrig stressad och aldrig upptagen.. Men jo!! Jag har mycket att göra!!


 Jobb nummer ett, ja - mycket att göra. Lite händer men mycket finns. Lata dagar har tagit över mig, men gott om jobb finns det, och jag skulle väl inte få lön om det inte var ett jobb? Så ni som kallar mitt jobb en dagsverksamhet, nej. Anställning, jobb. Betald arbetstid. Och mycket att göra.


Jobb nummer två, ja - mycket att göra. Just blivit av med väskorna jag så småningom i eftermiddag ska åka efter och ställa iordning inför kvällens arbete. Fått en lista med kvinnfolk att ringa, borde börja vilken dag som helst, men inte senare än idag. Eventuellt skjuter jag upp det till i morgon, just eftersom jag har mycket att göra.


Hemma, oja! - mycket att göra. Hur kommer det sig att plocka fram är roligare än att plocka bort? Och vem säger att det inte går att lägga på hög nästa gång jag plockar fram nåt när jag inte har plockat bort det förra? Vem säger att disken måste bli ren på en gång, varför ens den här veckan? Och veem i hela friden har sagt att ett vardagsrumsbord ska vara avplockat och prydligt? Vem har också sagt att man ska sitta vid bordet för att äta? Där finns ju ingen plats? Det funkar väl lika bra att sitta i soffan och ha tallriken i knäet? Folk bara krånglar till saker, och jag kan känna att ja - jag har mycket att göra!


Jag har mycket att göra, känns det som. Jag borde börja..



 
 
Ingen bild

lillsys

20 september 2007 17:13

jag gillar din idé om dedär som jag tror kallas städa. diska är tråkigt (om man inte får krämbullar eller nått för de, och psst, mamma, få ingen idé nu). jag ska ha som du när jag flyttar hemifrån:) allt på hög, aldrig diska och sitta i soffan och äta med tallriken i knät:D bekvämt, och man slipper städa, toppen :)

 
Ingen bild

Morsan

21 september 2007 16:54

Varför ser jag en trend i det du skriver ?? Är det ärftligt mån tro ? Någon har sagt "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" och något rent helvete är det nog inte hos någon av oss. Men jag tror ingen har tagit skada... Ska vi göra ett ryck alla 4 ?? Ja, fast inte idag !! "Allt du kan göra idag går också skjuta upp till morgondagen" Ha en lat och trevlig helg, alla mina "barn"

 
Kicki

Kicki

22 september 2007 22:29

Tacktack. Jajjemen, fast vi försökte typ inte.. vi sa mer "Blir det så är det menat" sen hann vi knappt dra ner gylfen :P Själv då? Ingen knodd på G snart? /K

http://absolutkicki.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av zandra - 22 oktober 2007 14:43

Hej hopp, nu flyttar jag http://zandra1986.blogg.se

Av zandra - 22 oktober 2007 13:52

Okej, jag är seg på att uppdatera.   Det händer nog inte mycket.. Jag har en del projekt på gång, men Johan tycker mest jag är knäpp... Ska iaf sälja skrivbordet idag hoppas jag! Då var en sak ur världen, då var det bara resten kvar då.   Jag är utt...

Av zandra - 17 oktober 2007 13:53

Just nu är det mycket som händer, fast inte i mitt liv så jag har egentligen ingenting att säga idag...   10 månader tillsammans med min Johan har det hunnit bli i alla fall, lycka! Jag är så kär! :)   Lena har förlovat sig, Mia har skaffat karl i No...

Av zandra - 15 oktober 2007 15:42

Jag antar att jag blivit för lat för att sitta vid datorn, tvn känns mer avslappnande.   Varje morgon när jag vaknar nu då det är mörkt och tråkigt är det första jag tänker "hmm, undrar hur många timmar det är tills jag får lägga mig igen.." Sova är ...

Av zandra - 12 oktober 2007 07:33

Då var det morgon och jag har vikit tvätten. Duktig jag är! Även att jag har hinnit diska en maskin och duschat. Sitter nu och väntar på att Nettan ska vakna till liv så vi kan åka. En dag i sundsvall, det behöver jag nu! :)   Glömde nog berätta att ...

Ovido - Quiz & Flashcards