Alla inlägg den 20 september 2007

Av zandra - 20 september 2007 14:44

Hej. Jag har mycket att göra. Och jag veeet att ni sitter och flinar nu, jag har väl aldrig mycket att göra? Aldrig stressad och aldrig upptagen.. Men jo!! Jag har mycket att göra!!


 Jobb nummer ett, ja - mycket att göra. Lite händer men mycket finns. Lata dagar har tagit över mig, men gott om jobb finns det, och jag skulle väl inte få lön om det inte var ett jobb? Så ni som kallar mitt jobb en dagsverksamhet, nej. Anställning, jobb. Betald arbetstid. Och mycket att göra.


Jobb nummer två, ja - mycket att göra. Just blivit av med väskorna jag så småningom i eftermiddag ska åka efter och ställa iordning inför kvällens arbete. Fått en lista med kvinnfolk att ringa, borde börja vilken dag som helst, men inte senare än idag. Eventuellt skjuter jag upp det till i morgon, just eftersom jag har mycket att göra.


Hemma, oja! - mycket att göra. Hur kommer det sig att plocka fram är roligare än att plocka bort? Och vem säger att det inte går att lägga på hög nästa gång jag plockar fram nåt när jag inte har plockat bort det förra? Vem säger att disken måste bli ren på en gång, varför ens den här veckan? Och veem i hela friden har sagt att ett vardagsrumsbord ska vara avplockat och prydligt? Vem har också sagt att man ska sitta vid bordet för att äta? Där finns ju ingen plats? Det funkar väl lika bra att sitta i soffan och ha tallriken i knäet? Folk bara krånglar till saker, och jag kan känna att ja - jag har mycket att göra!


Jag har mycket att göra, känns det som. Jag borde börja..



Av zandra - 20 september 2007 07:16

Igår hade jag ljusvisning i Bräcke. Lagom mycket folk. Visningen gick hur bra som helst, den bästa någonsin, hittills =) Men nu ska jag få jobba, som Pia säger. Det blir kanon! Har tre visningar bokade och klara och en lista med folk som vill ha! =) Tack Nettan för att du är min chaufför än så länge. Me love you!



Ikväll blir det hos mamma, hoppas på en lika bra kväll som igår =)



Annars händer det inte så mycket.. Jag är trött och less. Vill ha helg, få sova!



Johan är min kärlek! Han låter mig leva livet på en räkmacka :)

Ovido - Quiz & Flashcards